BLOG

SAZNAJTE VIŠE O SUSHIJU

Volimo ovo jelo zbog neobičnog ukusa i forme, iako treba da zapamtimo da se sastoji uglavnom od delikatnog, aromatičnog pirinča.

Kada jedete suši, ne morate računati ugljene hidrate i brojati kalorije – mi ćemo vam reći kako da napravite lakše izbore.

Suši ima reputaciju dijetetske hrane. Postaje trend sedamdesetih godina prošlog veka – u vreme kada su japanski delikatesi postali popularni u SAD-u. Takođe, otkriveno je da stanovnici „cvetne zemlje“ najduže žive u svetu, što se pripisuje lokalnoj ishrani. Slava sušija se nastavlja i danas, iako se sve više percipira kao izvor ugljenih hidrata – jer je ovaj sastojak cenzurisan.

SUSHI SASTOJCI

Baza sušija je beo, prečišćeni pirinač, koji čini čak 75% sušija. Pirinač je lišen spoljne ljuske zrna, a samim tim i većine minerala, vitamina i vlakana. Pored toga ima visok glikemijski indeks – poput šećera, koji se dodaje tokom pripreme pirinča. Ovaj efekat je barem delimično umanjen dodavanjem sirćeta, koje smanjuje ukupni glikemijski indeks. Pravi se uglavnom sa različitim vrstama ribe, morskim plodovima i povrćem. Međutim, popularne vrste sušija sadrže 5-15 grama aditiva. Neke vrste sušija imaju nori alge koje su varljive samo kod ljudi sa azijskim genom.

Suši lako može sadržati preko 1000 kcal, a klasična porcija uglavnom ima 6-8 komada. Ali, postoji mnogo različitih vrsta sušija i one se razlikuju u pogledu nutritivne vrednosti i sadržaja kalorija.

Najlaganiji suši je onaj sa povrćem i morskim plodovima; više energije će obezbediti oni sa masnim ribama, avokadom, začinjeni slatkim sosom, a najkaloričniji su oni sa lososom, majonezom ili krem sirom.

Proverite koliko kalorija pružaju različite vrste najpopularnijih vrsta sušija.

MAKI SUSHI

Najpopularnija vrsta sušija, pirinač u nori listu, punjen sa ribom ili povrćem. Maki suši ima 20 do 85 kcal. Manje kalorija imaju vrste sa povrćem i malim brojem aditiva, na primer, sa krastavcem, avokadom i tunom.

NIGIRI SUSHI

Tanko rezana riba (bela riba, tuna ili losos) servirana na pirinču, često povezanom nori trakom, kao mali paketić. (do 45 kcal) Do 55 kcal obično ima komad sušija nigiri sa tunjevinom, skušom, lososom ili hobotnicom.

Close Menu